Ομόκεντρα κάτω κυλινδράκια (C.S.C.)
Μαζί με τις τεχνολογίες και τις νέες απαιτήσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων, έχει γίνει δύσκολο να τοποθετηθεί μία ντίζα σε ευθεία γραμμή μεταξύ του πεντάλ και του δίχαλου. Για τον λόγο αυτό όλο και περισσότερα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν πλέον υδραυλικά συστήματα. Αυτά είναι πολύ πιο ευέλικτα και αξιόπιστα συγκριτικά με τα χειροκίνητα συστήματα. Πρώτον, επιτρέπουν μια βέλτιστη και σταθερή άσκηση πίεσης επάνω στο πεντάλ.
Δεύτερον, το υλικό που χρησιμοποιείται είναι αρκετά πιο ελαφρύ (μείωση βάρους έως και 70% συγκριτικά με το τυπικό σύστημα εντολής του συστήματος συμπλέκτη) καθώς και πολύ πιο συμπαγές. Αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο αυτή η τεχνολογία είναι πιο εύκολο να εφαρμοστεί σε σχεδιασμούς OE. Σε απάντηση αυτής της τάσης της αγοράς, η Valeo έχει αναπτύξει μια ευρεία γκάμα υδραυλικών ανταλλακτικών: αντλία συμπλέκτη (CMC), κυλινδράκι ελευθέρωσης συμπλέκτη (CRC) και κάτω κυλινδράκι συμπλέκτη (CSC). Τόσο η αντλία συμπλέκτη όσο και το κυλινδράκι ελευθέρωσης συμπλέκτη χρησιμοποιούνται σε “ημι-υδραυλικό” σύστημα, ενώ ένα “πλήρως υδραυλικό” σύστημα χρησιμοποιεί CMC και κάτω κυλινδράκι συμπλέκτη.
Το 2017, 131 εκατομμύρια οχήματα αναμένεται να εξοπλιστούν με ένα CSC. Ως εκ τούτου, η Valeo προσφέρει μια γκάμα από πάνω από 150 αριθμούς ανταλλακτικών που καλύπτουν βασικές εφαρμογές όπως για Fiat 500, Punto, Ford Fiesta, Focus, Hyundai Sonata, Mercedes A Class, Opel Corsa, Renault Clio, Megane, Ssangyong Actyon και Volkswagen Transporter. Όπως και στο “ημι-υδραυλικό” σύστημα, το πλήρως υδραυλικό σύστημα βασίζεται στην ίδια αρχή με τα υδραυλικά φρένα και αποτελείται από έναν πομπό (το CMC), ένα σωλήνα και έναν δέκτη. Στο “πλήρως υδραυλικό”, ο δέκτης είναι ένα ομόκεντρο κάτω κυλινδράκι (CSC).
Το CSC είναι ένας υδραυλικός κύλινδρος με ένα ενσωματωμένο ρουλεμάν ελευθέρωσης που καταργεί το δίχαλο του συμπλέκτη και το συμβατικό ρουλεμάν ελευθέρωσης. Είναι συνδεδεμένο στην αντλία μέσω του εύκαμπτου σωλήνα. Το CSC είναι σε άμεση επαφή με το διαφραγματικό ελατήριο του πλατό του συμπλέκτη, αυξάνοντας την αποδοτικότητα του υδραυλικού συστήματος.
Το πλεονέκτημα του CSC είναι η κατάργηση του δίχαλου και του ρουλεμάν ελευθέρωσης. Δεν υπάρχουν πλέον παραμορφώσεις του δίχαλου όταν ασκείται φορτίο και αυξάνεται η αποδοτικότητα του συστήματος ελευθέρωσης. Επομένως μειώνεται το φορτίο του πεντάλ. Το CSC είναι ομοκεντρικό με τον άξονα εισόδου του κιβωτίου ταχυτήτων. Αυτό μειώνει επίσης τον αριθμό των εξαρτημάτων πράγμα το οποίο διευκολύνει την συναρμολόγηση στο αυτοκίνητο. Μέχρι τη δεκαετία του 95, η τεχνολογία του συστήματος υδραυλικής ελευθέρωσης του συμπλέκτη ήταν παρόμοια με την τεχνολογία των υδραυλικών φρένων και αποτελείται από μία αντλία από αλουμίνιο και έναν κύλινδρο ελευθέρωσης από χυτοσίδηρο συνδεδεμένο με ένα σωλήνα κατασκευασμένο από χάλυβα και καουτσούκ (μαρκούτσι).
Το βάρος του υποσυστήματος είναι περίπου 1.000 γραμμάρια. Η πλήρης λειτουργία με ρουλεμάν, δίχαλο και οδηγό σωλήνα, ζυγίζει περίπου 1.700 γραμμάρια. Από τις αρχές του 95 η ευρεία χρήση πλαστικών υλικών και CSC, μειώνονται σημαντικά τόσο το βάρος όσο και το κόστος των εξαρτημάτων. Από εδώ και στο εξής, το συνολικό βάρος του υποσυστήματος (CMC, σωλήνας, CSC) είναι περίπου 400 γραμμάρια.
Λόγω της εξαφάνισης του ρουλεμάν ελευθέρωσης, του δίχαλου και του σωλήνα οδήγησης, η πλήρης υδραυλική λειτουργία μείωσε το βάρος της κατά 75%. Πληροφορία Valeo Καθώς το CSC βρίσκεται μέσα στην χελώνα του κιβωτίου ταχυτήτων, η αντικατάσταση του εξαρτήματος απαιτεί σημαντικά περισσότερο χρόνο (ταυτόχρονα με την αντικατάσταση συμπλέκτη) από ότι στα ημι-υδραυλικά συστήματα. Επομένως, θα πρέπει να αλλάζετε συστηματικά το CSC όταν αντικαθιστάτε έναν συμπλέκτη.